First days @ Blago - Reisverslag uit Blagoevgrad, Bulgarije van Fabiënne Grunsven - WaarBenJij.nu First days @ Blago - Reisverslag uit Blagoevgrad, Bulgarije van Fabiënne Grunsven - WaarBenJij.nu

First days @ Blago

Door: Fabiënne

Blijf op de hoogte en volg Fabiënne

13 Januari 2014 | Bulgarije, Blagoevgrad

In totaal ben ik nu ongeveer één hele dag in Blagoëvgrad! In dit dagje heb ik al ontzettend veel kunnen zien en meemaken in deze stad. Het eerste nachtje heb ik met mijn nederlandse friend in een hotelletje geslapen wat voor Nederland echt wel een paar sterren mocht hebben en hier dus echt niks kost. Met twee volle koffers van 21 kilo per stuk (veeel te overdreven ben ik al achter gekomen) moest ik daarna 100 meter lopen van het hotel naar de campus en dat was echt een hele opgave over de straten hier. Op de campus aangekomen kregen Sofie en ik te horen dat we samen op een kamer geplaatst waren, super chill dus! Aangekomen in onze kamer was het een grote teringzooi, de hele kamer stond vol met tassen en overal lagen gedragen sokken van de vorige bewoner die het nog moet komen ophalen... Onze oplossing: alle zooi op een bed gegooid en 2 uur lang poetsen, maar dan heb je ook wat. Ons kamertje ziet er top uit nu. Het eten hier is ook echt SUPER! Hier zal ik nog vaak van gaan genieten, aangezien we dus geen keuken hebben in ons appartementje. Er is 1 keuken in het hele gebouw die we moeten delen met 400 andere studenten, gaat m niet worden dus! Een geluk is dat het hier dus ook echt niks kost. We hebben net lekker gegeten in een luxe restaurant voor 7,50 en dan heb je dus een hoofdgerecht, nagerecht en liter wijn. Dat houdt ik nog wel een paar maandjes vol!
Vandaag heb ik ook het centrum van Blagoëvgrad (Blago) gezien en het was beter dan mijn verwachtingen. Op de zwervers (of zigeuners) die in de vuilnisbakken lagen te graaien en heel wat zwerfhonden die ik dus niet moet aaien na, was het best een leuk stadje. Bij aankomst op het vliegveld waarschuwde een Poolse belg ons over de gevaren in Bulgarije en die waren best wel shockerend! Je hebt hier dus overal zigeuner wijken, maar zij worden niet als mensen behandeld. Als je een zigeunerwijk inloopt heb je geluk als je er met kleren aan weer uitkomt, ze jatten echt alles van je, tot op je ondergoed. Ze hebben helemaal niets. De zigeunerkinderen moeten daarom het hele jaar door eten jatten van het land van boeren en worden heel vaak beschoten. Een zigeuner met een afwijking zorgt er blijkbaar ook op de meest rare manieren voor dat zijn/haar kinderen dezelfde afwijking krijgen zodat ze ook dezelfde toekomst hebben als hun ouders. Ik zou echt heel graag een keer in deze wijken rondlopen, alleen hebben de verhalen van deze man mij wel echt bang gemaakt. Dat was dus zo ongeveer alles van een dagje. Morgen krijgen we nog meer informatie over onze introductieweek die woensdag zal beginnen en morgen ontmoeten we hopelijk wat meer internationale studenten, want we zijn nu nogal eenzaam in het gebouw. Oja, voor diegene die mij misschien een kaartje willen sturen: Svoboda Bachvarova 6 - room 2330 - Blagoevgrad 2700 - Bulgaria!
Binnenkort weer meer!

X Fab

  • 13 Januari 2014 - 21:20

    Gijsje:

    Fab! Niet die zigeunerwijken in gaan, dadelijk worden je organen gejat!!!

  • 13 Januari 2014 - 23:34

    Peet:

    Geweldig Fab, Maar blijf idd uit die wijken meid!!!!
    Hoe zit het trouwens met het ja nee verhaal(klopt dat)

  • 14 Januari 2014 - 09:09

    Schoonmoeders:

    Hoi Fabje,

    Lisa gaf me deze link door. Zo kunnen we een beetje volgen hoe het gaat in het verre land. Al een hele belevenis! Ik kan nu wel een heleboel "zorgvragen"geven maar je weet zelf ook wel dat je op moeten letten. Dus Geniet van de goede dingen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bulgarije, Blagoevgrad

Fabiënne

Mijn erasmus avontuurtje in Blagoëvgrad, Bulgarije!

Actief sinds 12 Jan. 2014
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 3045

Voorgaande reizen:

12 Januari 2014 - 18 Mei 2014

Erasmus Bulgaria

Landen bezocht: